Prastol - 2015
1.MESTO: TADEJA VIDONI, FRAME CHAIR, SLOVENIJA
Sestavni deli Frame Chair stola so oblikovani na način, ki ponuja racionalno izkoriščenost materiala. Deli, ki spominjajo na skelet, se izrežejo iz plošče debeline 20 mm in velikosti 120x140 cm. Konstrukcija sestoji iz 26 delov sedalnega ogrodja. Kot sestavljenka se nizajo na dveh prečnih delih, ki skupaj tvorita noge in naslon.
Posamezni elementi in stol sam so prijetno anatomsko usločeni in naravnost vabijo k udobnemu ergonomsko neoporečnemu sedenju. Sestavljanje stoja se izvede s preprostim vtikanjem elementov v osnovno ogrodje za kar ni potrebno niti vijačenje niti lepljenje.
2.MESTO:NOEL FLANNERY, CHAIR, IRSKA
Precej konvencionalno in znano obliko stola avtor transponira v sestavljenko iz petih komponent brez spojnih sredstev, lepila, vijakov in podobnega. Vse je zasnovano na vezani plošči debeline 18 mm. Posamezni, s CNC tehniko, izrezani kosi se med seboj pretikajo s šestimi samozapornimi vezmi in sestavljajo v objekt znanega namena.
Potrebna je velika natančnost, ki jo CNC tehnika, vsaj v načelu, omogoča. Predlog za ta stol oziroma naslanjač predvideva racionalen razrez vezane plošče v elemente. Ti se med seboj sestavljajo v škatlasto obliko, ki je v svetu oblikovanja stolov že znana (Stol-ov program UNI in Futura prof Nika Kralja). Duhovito oblikovan spoj predvideva zatikanje posameznih kosov, pri čemer deluje les v teh spojih kot zaskočna vzmet. Končna prezentacija predvideva, tako domnevamo, še smiselno oblazinjenje.
3.MESTO: META MENCINGER, GOZDNI SADEŽ, SLOVENIJA
Avtorica je svoj predlog zelo poetično in originalno označila kot »poklon skrivnostnim prepletom, očem skritim nitim, brez katerih gozda, dreves in lesa ne bi bilo – glivam in njihovim hifam. Predstavljajo ginevanje in rojevanje, ko pospešujejo razkroj organskih spojin v tleh v spojine, ki jih potrebuje drevje za svojo rast, v obliki mikorize pa njihovo neobhodno sodelovanje z drevesnimi koreninami. Večinoma nevidne našim očem, se v toplem vlažnem vremenu pokažejo njihova plodišča v obliki mesnatih gob.«
Stol »Gozdni sadež« združuje trdnost lesa z gracilno nežno formo, ki se navdihuje v čarobnem, v gozdu vselej prisotnem, svetu gliv. Predlog je med vsemi prispevki skoraj edini, ki postavlja v prvi plan estetiko oziroma lepotni vidik izdelka. Način izdelave je znan posebno iz skandinavske stolarske produkcije. Tehnološko se je tako pri nas včasih izdelovalo tako imenovane »kolonialne« stole. Noge stola in palice, ki sestavljajo naslon, so zataknjene v sorazmerno debelo sedežno ploskev. Elegantni »Gozdni sadež« se oblikovno očitno zgleduje po tankih glivnih hifah, pa tudi vitkih deblih drogovnjaka. Prav preprosta eleganca stola je bila odločilna za podelitev nagrade.