PRASTOL - 2019

1. MESTO: MATKO PLOVANIĆ IN STEFAN VIDOVIĆ, PRIMAIRE CHAIR, HRVAŠKA

Stol  Primaire avtorjev  Matka Plovanića in Stefana Vidovića  predstavlja odličen primer oblikovanja, ki ga navdihuje tradicija. Reinterpretacije izvirnega načina spajanja lesenih palic, ki so bile med seboj povezane  z elastičnimi vejami, so tvorile preprost a učinkovit način stabilizacije. Avtorja pri zasnovi Primaire spoj nadomestita z moderno oblikovanim veznikom, ki ga z inovativnim pristopom parafrizirata do preprostega a učinkovitega detajla. Izčiščeno kompozicijo stola tvorijo stružene lesene  palice, krivljen naslon in masivna sedežna ploskev. Skupaj povezani z modernimi  vezanimi členi tvorijo presenetljivo stabilno konstrukcijsko zasnovo stola. Spoštovanje kulturne dediščine prednikov, iz katere sta avtorja črpala je rodila preprost stol z likovno poudarjenimi spoji. Oblikovala sta  modern stol z originalne in zapomljive forme, ki je prepričala strokovno žirijo.

2. MESTO: SNEŽANA JEREMIĆ, STOL DASKA, SRBIJA

Stol Daska oblikovalke Snežane Jeremić je mnogo več kot samo stol. V kompoziciji ne zaznamo običajne okornosti, ki je lastna skorajda vsem večfunkcijskim predmetom. Ogrodje je elegantno  in hkrati stabilno. Zatikanje deščic v utore, ki so natančno zarezani v masivno ogrodje na različnih mestih oziroma višinah, omogoča sedenje tako otrokom kot nekomu, ki sedi ob visokem pultu. Stol se s premikom deščic  v drugo pozicijo  lahko enostavno spremeni tudi v lestev, mizico, pručko in še kaj. Strokovno žirijo je prepričal z  natančno premišljeno oblikovalsko zasnovo, ki tudi pri spremembi pozicije deščic, spretno ohranja skladno likovno formo.  Odlikuje ga multifunkcionalnost, ki zmanjšuje potrebo po nakupu predmetov z drugo funkcijo in s tem kaže na razmislek o skrbi za okolje.

3. METO: LUNA APOLLONIA, STOL PRASTOL, ITALIJA

V kompoziciji prepleta lesa ne zaznamo običajnega števila nog, jasnega naslona za hrbet in roke, a sama pojavnost jasno predstavlja stol, ki kliče po tem, da se usedemo nanj in ga preizkusimo. Avtorica niza vertikalne in horizontalne lesene elemente, enega za drugim, oziroma enega na drugega v različnih smereh in jih med seboj spretno povezuje. S skrbnim in premišljenim usmerjanjem jih zloži v  zaključeno zanko, ki predstavlja arhetip stola. Prastol je strokovno žirijo  očaral s skladno likovno formo in skorajda skulpturalno vrednostjo prepleta lesa.